24.10.2012. I.Kreicberga.
Pieteikšanās testu apmācību kursiem ir beigusies
Pieteikšanās WISC-IV, ABAS-II, CBC, LMST-I , DIBELS testu apmācību kursiem (Eiropas Sociālā fonda projekta "Izglītojamo ar funkcionāliem traucējumiem atbalsta sistēmas izveide" 4.aktivitātes „Pedagoģiskās un psiholoģiskās izpētes metožu pielāgošana un standartizācija, speciālistu sagatavošana” ietvaros, ko organizē Latvijas Universitāte) ir beigusies.
01.10.2012. I.Kreicberga.
Psihologu apmācības projekta ietvaros
Eiropas Sociālā fonda projekta "Izglītojamo ar funkcionāliem traucējumiem atbalsta sistēmas izveide" 4.aktivitātes „Pedagoģiskās un psiholoģiskās izpētes metožu pielāgošana un standartizācija, speciālistu sagatavošana” ietvaros, ko organizē Latvijas Universitāte, decembrī sāksies WISC-IV, ABAS-II, CBC, LMST-I , DIBELS testu apmācību kursi. Pieteikumus jāiesniedz Merķeļa ielā 11, Rīgā, bet citus interesējošos jautājumus par kursiem uzdot projekta ekspertei Sandra Ozoliņai, e-pasts: ozolsandra@inbox.lv.
25.09.2012. I.Kreicberga.
Atbalsta sistēmā iesaistīto institūciju kapacitātes stiprināšana projekta ietvaros
Eiropas Sociālā fonda projekta "Izglītojamo ar funkcionāliem traucējumiem atbalsta sistēmas izveide" 5.aktivitātes „Iekļaujošas izglītības atbalsta centru izveide un atbalsts darbības nodrošināšanai, atbalsta sistēmā iesaistīto institūciju kapacitātes stiprināšana” ietvaros aktīvi turpinās atbalsta sistēmā iesaistīto institūciju darbinieku profesionālās kapacitātes stiprināšana. Astoņi projekta ietvaros izveidotie iekļaujošas izglītības atbalsta centri turpina pilnveidot sadarbību ar ģimenes ārstiem un sociālās palīdzības dienestiem, ārstnieciskajām iestādēm, kā arī nodrošina pedagogu un atbalsta personāla (valsts pārvaldes un pašvaldību iestāžu speciālistu un darbinieku, piemēram, sociālie darbinieku, PMK speciālistu, bāriņtiesu pārstāvju, ģimenes ārstu u.c. personu, t.sk. vecāku, kas darbojas izglītojamo ar funkcionālajiem traucējumiem atbalsta sistēmā) profesionālo pilnveidi. Ir uzsākts īstenot lekciju cikls, kas turpināsies līdz nākamā gada februārim.
Pieteikumus sūtīt, kā arī citus interesējošos jautājumus par kursu norisi uzdot sava reģiona iekļaujošas izglītības atbalsta centrā Balvos, Daugavpilī, Jelgavā, Jēkabpilī, Jūrmalā, Liepājā, Rīgā un Valmierā.
27.08.2012. I.Kreicberga.
Profesionālās pilnveides programmu īstenošana projektā "Izglītojamo ar funkcionāliem traucējumiem atbalsta sistēmas izveide"
Eiropas Sociālā fonda projekta "Izglītojamo ar funkcionāliem traucējumiem atbalsta sistēmas izveide" 3.aktivitātes „Profesionālās pilnveides programmu īstenošana - izglītības iestāžu pedagogu kompetences paaugstināšana darbam ar izglītojamiem ar funkcionāliem traucējumiem” ietvaros uzsākta pedagogu profesionālo pilnveides programmu izstrāde. Izglītības un zinātnes ministrija ir saskaņojusi projekta ietvaros izveidotās Liepājas Speciālās izglītības laboratorijas izstrādāto un Liepājas Universitātes iesniegto pedagogu profesionālās kvalifikācijas pilnveides programmu „Speciālās izglītības procesa plānošana un īstenošana izglītojamajiem ar uzvedības traucējumiem” (A programma) 36 stundu apjomā.
Kompetences paaugstināšanā darbam ar izglītojamiem ar funkcionāliem traucējumiem iesaistījušās jau 46 personas no 300 plānotajām.
Iesaistītie atbalsta izglītības iestāžu pedagogi tiek sagatavoti multiplikatora darbam, lai izglītotu sava reģiona pedagogus un atbalsta personālu darbam ar izglītojamiem ar funkcionāliem traucējumiem iekļaujošā vidē.
Augstskolās, ar kuru atbalstu projekta ietvaros ir izveidotas Speciālās izglītības laboratorijas, jau ir struktūrvienība, kuras padziļināti nodarbojas pētniecības darbu skolēnu speciālo vajadzību jomā, veic metodisko materiālu izstrādi, konsultē speciālās izglītības attīstībā ieinteresētās puses un nodrošina pedagogu profesionālo pilnveidi. Pēc projekta darbības beigām Valsts izglītības satura centrs aicinās Latvijas Universitāti, Liepājas Universitāti un Rēzeknes augstskolu – projekta partnerus – institucionalizēt laboratorijas, lai nodrošinātu projekta laikā uzsākto darbību pēctecību. Laboratoriju pārstāvji pēc izglītības iestāžu pieprasījuma nodrošinās profesionālās pilnveides iespējas pedagogiem.