Statuss:
Īstenošanā
Līdzfinancē ES. NAP, VISC logo ansamblis.

Projekta numurs: 4.2.2.9/1/24/I/001

Projekta nosaukums:

Profesionālo kvalifikāciju sistēmas attīstība izglītības kvalitātes nodrošināšanai

Projekta mērķis:

Attīstīt sistemātisku profesionālās izglītības satura pilnveides koordinēšanas mehānismu un nodrošināt profesionālās izglītības iestāžu un nozaru sadarbību profesionālās izglītības satura īstenošanā, identificējot darba tirgū aktuālas prasmes un ieviešot prasmes izglītības saturā ilgtspējas, digitālas un zaļās ekonomikas nodrošināšanai un nodrošināt profesionālās izglītības darba vidē balstītu mācību sadarbības un īstenošanas modeļa izstrādi.

Projekta īstenošanas ilgums:

Projekta īstenošana no 2024.gada 12.jūnija līdz 2029. gada 31.maijam (īstenošana uz priekšfinansējuma pamata uzsākta 2023.gada 1.jūnijā).

Projekta finansējums:

Kopējās projekta attiecināmās izmaksas ir plānotas 10 399 589 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums – 8 839 650 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 1 559 939 euro

  1. Nozaru ekspertu padomju, Valsts izglītības satura centra un profesionālās izglītības iestāžu savstarpējā sadarbības koordinācijas mehānisms izstrāde;
  2. Jaunu prasmju ieviešana Būvniecības un Enerģētikas nozares Inženiersistēmu izbūves un ekspluatācijas sektorā, Metālapstrādes, mašīnbūves un mašīnzinību nozares Metālapstrādes un mašīnbūves sektorā, Lauksaimniecības nozarē (t.sk. pārtikas rūpniecībā) un Kokrūpniecības nozarē (t.sk. mežsaimniecībā):
    • pilnveidojot nozaru kvalifikāciju struktūras, profesionālo kvalifikāciju prasības Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūras trešajā, ceturtajā un piektajā līmenī;
    • aktualizējot vai izstrādājot jaunus modulāro profesionālās izglītības programmu paraugus, profesionālās kvalifikācijas eksāmenu saturu un modulāro profesionālās izglītības programmu moduļu pārbaudījumus;
    • nodrošinot nozares ekspertu satura ekspertīzes profesionālās kvalifikācijas eksāmeniem un modulārajām profesionālās izglītības programmām.
  3. Profesionālās izglītības iestāžu metodiskā darba vērtēšanas kritēriju un to piemērošanas metodikas izstrāde, t.sk., darba vidē balstītu mācību kvalitātes uzraudzībai;
  4. Mācību līdzekļu kartējuma izveide 15 (piecpadsmit) definētajās nozaru kvalifikāciju struktūrās esošajām LKI 2.–4.līmeņa profesionālajām kvalifikācijām;
  5. Digitāli interaktīvu mācību līdzekļu (moduļa satura izklāstu) izstrāde vai iegāde 15 (piecpadsmit) definētajās nozaru kvalifikāciju struktūrās esošajām LKI 2.–4.līmeņa profesionālajām kvalifikācijām;
  6. Moduļu un/vai kvalifikācijas daļu pārbaudījumu programmu paraugu izstrāde, veicot moduļu un/vai kvalifikācijas daļas pārbaudījumu satura aprobāciju;
  7. Digitālās platformas “Profesionālo kvalifikācijas sistēma” izstrāde un uzturēšana, nodrošinot satura komponenšu pārnesi;
  8. Profesionālās izglītības darba vidē balstītu mācību sadarbības un īstenošanas modeļa pilnveide;
  9. Uzņēmumu kopu un klasteru izveide darba vidē balstītu mācību un prakses īstenošanai 15 (piecpadsmit) definētajās nozaru kvalifikāciju struktūrās esošajām LKI 2.–4.līmeņa profesionālajām kvalifikācijām.
  • Latvijas Darba devēju konfederācija
  • Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome
  • Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība
  • Izglītības kvalitātes valsts dienests

Kā arī Izglītības un zinātnes ministrijas padotības profesionālās izglītības iestādes:

  • Daugavpils Tehnoloģiju un tūrisma tehnikums
  • Jelgavas tehnikums
  • Jēkabpils Tehnoloģiju tehnikums  
  • Kandavas Lauksaimniecības tehnikums
  • Kuldīgas Tehnoloģiju un tūrisma tehnikums
  • Latgales Industriālais tehnikums
  • Liepājas Valsts tehnikums
  • Ogres tehnikums
  • Saldus tehnikums
  • Smiltenes tehnikums
  • Rēzeknes tehnikums
  • Rīgas Celtniecības koledža
  • Rīgas Mākslas un mediju tehnikums
  • Rīgas Metālapstrādes profesionālā vidusskola
  • Rīgas Stila un modes tehnikums
  • Rīgas Tehniskā koledža
  • Rīgas Tūrisma un radošās industrijas tehnikums
  • Rīgas Valsts tehnikums
  • Valmieras tehnikums
  • Ventspils Tehnikums
  • Vidzemes Tehnoloģiju un dizaina tehnikums