Mācību literatūra ir izglītojamiem paredzēta mācību grāmata, tai pielīdzināma darba burtnīca vai cits izglītojamam paredzēts izdevums, kurā metodiski izklāstīti mācību priekšmeta teorijas un prakses jautājumi, kā arī doti uzdevumi un vingrinājumi mācību priekšmeta satura apguvei un pašvērtējuma nodrošināšanai. Mācību literatūra atbilst izglītojamo vecumposma īpatnībām, interesēm, pieredzei un vajadzībām.
Uzbūves ziņā konkrētā mācību literatūra ir metodiski vienota un piemērojama noteiktai mācību priekšmeta programmai. Tā var būt pieejama drukātā un/ vai elektroniskā formā.
Mācību literatūras atbilstību valsts izglītības standartiem izvērtē Valsts izglītības satura centrs atbilstoši Ministru kabineta 2013. gada 17. septembra noteikumos Nr.894 “Kārtība, kādā izvērtē un apstiprina mācību literatūras atbilstību valsts pamatizglītības standartam un valsts vispārējās vidējās izglītības standartam” noteiktajā kārtībā.
Valsts izglītības satura centrs ir izstrādājis kārtību, kādā saskaņo izdevēju iesniegto mācību literatūru. Mācību literatūras izvērtēšanas procesā piedalās līdz diviem recenzentiem, kuri atbilst šādiem kritērijiem: akadēmiskā izglītība atbilstošā zinātnes jomā, pieredze pilnveidotā izglītības satura izstrādē, centra īstenoto recenzentu profesionālās pilnveides kursu sertifikāts.
Mācību literatūras izvērtēšanas kritērijus centrs izstrādājis sadarbībā ar Latvijas universitātes Starpnozaru izglītības inovāciju centra ekspertiem. Vērtēšanas kritēriji sadalīti četrās kritēriju kopās.
Latvijas izdevniecības jau no 2020. gada veido jaunas mācību grāmatas, kas atbilst pilnveidotajam izglītības saturam.
Izveidots pilnveidotajam mācību saturam atbilstošās mācību literatūras aktuālais kartējums.