Projekta mērķis ir veikt izpēti par profesionālās izglītības audzēkņu un pedagogu mācīšanās un mācīšanas stiliem un to ietekmi uz mācību procesa kvalitāti.
Līdz ar ‘Industrijas 4.0’ ienākšanu šobrīd būtiski mainās rūpniecības nozares vajadzības un uzņēmumu prasības attiecībā pret jaunajiem speciālistiem nepieciešamajām prasmēm un kompetencēm. Savukārt, no profesionālās izglītības tiek sagaidīta spēja pietiekami ātri un elastīgi reaģēt uz notiekošajām pārmaiņām un sagatavot nākotnes darba tirgus prasībām atbilstošus darbiniekus. Konkurētspējīgu jauno speciālistu sagatavošanas pamatā ir kvalitatīva mācību procesa nodrošināšana, kurā būtisku lomu spēlē visas iesaistītās puses, tāpēc FutureEd2 projektā tiks pētīti profesionālās izglītības skolu audzēkņu un mācībspēku mācīšanās un mācīšanas stili un to ietekme uz mācību procesu.
Audzēkņu mācīšanās stilu izpēte var sniegt labāku priekšstatu par nākotnes profesionālās izglītības modeļiem, kā arī palīdzēt izvēlēties ikviena jaunieša personībai un prasmēm piemērotu profesiju. Savukārt, pedagogu izvēlētās mācību metodes un mācīšanas stili ietekmē to, cik ātri audzēkņi apgūst konkrēto tēmu, kā arī iegūto zināšanu un prasmju noturību un to pielietošanu konkrētā profesionālā situācijā. Tādējādi, ņemot vērā katra pedagoga un audzēkņa mācīšanas un mācīšanās stilus, ir iespējams mācību procesu padarīt efektīvāku.