Statuss:
Īstenošanā
ESF+ projekts 4.2.3.1.“Skola kopienā”. Cilvēki sēž konferenču zālē.

Projekts

Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt to, lai – jo īpaši nelabvēlīgā situācijā esošām grupām – būtu vienlīdzīga piekļuve kvalitatīvai un iekļaujošai izglītībai un mācībām un iespēja to iegūt, sākot ar pirmsskolas izglītību un aprūpi un vispārējās izglītības un profesionālās izglītības un mācību gaitā līdz pat augstākajai izglītībai un pieaugušo izglītībai un mācībām, tostarp veicināt mācību mobilitāti visiem un atvieglot piekļūstamības iespējas personām ar invaliditāti" 4.2.3.1. pasākuma "Integrēta "skola-kopiena" sadarbības programma atstumtības riska mazināšanai izglītības iestādēs" (turpmāk-pasākums).

4.2.3.1. pasākuma "Integrēta "skola-kopiena" ietvaros tiks īstenots izglītības nozares projekts “Skola kopienā”, kura plānotais iznākums t. sk. ir izglītojamo sociālā iekļaušana, viņu labbūtības veicināšana izglītības vidē un iekļaujošas izglītības attīstīšana.

Projekta nosaukums

Skola kopienā

Projekta mērķis

Attīstīt integrētu skolas-kopienas jeb pašvaldības izglītības ekosistēmas pieeju, veicinot starpinstitūciju sadarbību un izglītojamā vecāku (personu, kas realizē aizgādību) iesaisti izglītības procesā, lai nodrošinātu koordinētu rīcību sociālās atstumtības un priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas riska samazināšanai izglītojamiem un sekmētu vispārējās pamatizglītības un vidējās izglītības satura apguvi.

Projekta īstenošanas ilgums

2025.gada janvāris, īstenošanas beigu termiņš 2029.gada augusts.

Ņemot vērā nosacījumus par izmaksu attiecināmību, faktiskais projekta īstenošanas laiks: 01.07.2024. - 31.08.2029.

Projekta mērķa grupas

  • vispārējās izglītības iestāžu izglītojamie no 1. līdz 12. klasei;
  • profesionālās izglītības iestāžu un profesionālās izglītības programmas īstenojošo vispārējās izglītības iestāžu izglītojamie no 1. līdz 4. kursam. 

Projekta finansējums

15 951 890 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus (ESF+) finansējums – 13 559 106 euro . Valsts budžeta līdzfinansējums – 2 392 784 euro.

Sadarbības partneriem tiks novirzīts finansējums EUR  8 380 000 apmērā.

  1. Atbalsts starpresoru sadarbības stiprināšanai, attīstot integrētu skolas-kopienas jeb pašvaldības izglītības ekosistēmas pieeju, veicinot starpinstitūciju sadarbību un izglītojamo vecāku (personu, kas realizē aizgādību) iesaisti izglītības procesā, lai nodrošinātu koordinētu rīcību sociālās atstumtības un priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas riska samazināšanai izglītojamiem un sekmētu vispārējās pamatizglītības un vidējās izglītības satura apguvi, kā arī starpinstitūciju sadarbības mehānisma pilnveidei pašvaldībās un preventīvajā darbā iesaistīto speciālistu sadarbībai pašvaldības un izglītības iestādes līmenī;
  2. Grupu supervīziju īstenošana pedagogiem, atbalsta personālam, sociālajiem darbiniekiem un  izglītojamo  no 13 gadu vecuma, kuriem ir konstatēts sociālās atstumtības vai priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas risks, kā arī izglītojamo, kuri par vispārējās pamatizglītības programmas apguvi ir saņēmuši tikai liecību un atkārtoti mācās 9. klasē vai ir uzņemti profesionālās izglītības iestādē, mentoriem;
  3. Individualizēta atbalsta sniegšana vispārējās izglītības iestāžu izglītojamajiem no 1. līdz 12. klasei, kā arī profesionālās izglītības iestāžu un profesionālās izglītības programmas īstenojošo vispārējās izglītības iestāžu izglītojamajiem no 1. līdz 4. kursam,  saskaņā ar individuālu plānu, kas izstrādāts katram izglītojamam:
    1. pedagoga atbalsts izglītojamiem grupās lasītprasmes veicināšanai 1.–3. klasē;
    2. pedagoga konsultācijas mācību priekšmetos un atbalsta pasākumu īstenošana izglītojamiem, kuri par vispārējās pamatizglītības programmas apguvi ir saņēmuši tikai liecību un atkārtoti mācās 9. klasē vai ir uzņemti profesionālās izglītības iestādē;
    3. izglītības psihologa, sociālā pedagoga, pedagoga palīga, speciālā pedagoga, pedagoga karjeras konsultanta, bibliotekāra, skolotāja logopēda, surdotulka, ergoterapeita atbalsts pēc nepieciešamības mērķa grupas izglītojamiem, kuriem ir konstatēts sociālās atstumtības vai priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas risks, kā arī izglītojamiem, kuri par vispārējās pamatizglītības programmas apguvi ir saņēmuši tikai liecību un atkārtoti mācās 9. klasē vai ir uzņemti profesionālās izglītības iestādē;
    4. mentoru programmu apguvuša mentora individuāls atbalsts izglītojamiem no 13 gadu vecuma, kuriem ir konstatēts sociālās atstumtības vai priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas risks, kā arī izglītojamiem, kuri par vispārējās pamatizglītības programmas apguvi ir saņēmuši tikai liecību un atkārtoti mācās 9. klasē vai ir uzņemti profesionālās izglītības iestādē;
  4. Izglītojamo mentoru mācību programmas izstrāde un īstenošana;
  5. Iniciatīvu projektu un partnerības projektu īstenošana, tostarp nodrošinot darbu ar reemigrantiem, imigrantiem un mazākumtautību izglītojamiem;
  6. Interaktīvā rīka attīstīšana, izveidojot ar Valsts izglītības informācijas sistēmu savienotu interaktīvu atbalsta platformu sociālās atstumtības un priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas riska novērtēšanai un vadīšanai.
  7. Mērķsadarbības un izglītojošu pasākumu īstenošana;
  8. Komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumi par projekta īstenošanu, tai skaitā lai informētu par projektu kā par stratēģiski svarīgu.
  1. iznākuma rādītājs – nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu un pakalpojumu skaits, kas saņēmuši atbalstu, – viena valsts pārvaldes iestāde, tai skaitā līdz 2024. gada 31. decembrim – viena valsts pārvaldes iestāde;
  2. rezultāta rādītājs – iestādes, kas veicinājušas vienlīdzīgu piekļuvi kvalitatīvai un iekļaujošai izglītībai pašvaldībās, jo īpaši nelabvēlīgā situācijā esošiem bērniem un jauniešiem, – viena valsts pārvaldes iestāde.
  3. Nacionālie rādītāji:
    1. izglītojamo skaits, kuri saņēmuši individualizētu atbalstu;
    2. izglītojamo, kuri ir saņēmuši individualizētu atbalstu un kuri, atkārtoti kārtojot vispārējās pamatizglītības eksāmenu, tajā ir ieguvuši augstāku novērtējumu nekā iepriekšējā eksaminācijas reizē,
    3. īstenoti  skolas-kopienas iniciatīvu projekti;
    4. īstenoti  izglītības iestāžu partnerības projekti.