2022. gada maijā Izglītības un zinātnes ministrija noslēgusi līgumu ar Latvijas Universitāti, lai otrajā kārtā turpinātu pētījumu par augstākajā izglītībā studējošo kompetenču novērtējumu un to attīstības dinamiku studiju periodā. Pētījumu plānots veikt līdz 2023. gada oktobrim.
Pētījuma pirmajā kārtā līdzās citām aktivitātēm tika izveidota studentu kompetenču novērtēšanas metodoloģija. Tā nodrošinās augstākās izglītības kvalitātes noteiktu aspektu mērīšanu ar regularitāti ilgtermiņā, lai konstatētu izmaiņas studējošo sniegumā, iniciētu jaunus rīcībpolitikas pasākumus un institucionālā līmenī sniegtu metodoloģisku atbalstu docētājiem studiju rezultātu formulēšanā.
Pētījuma otrā kārta paredz izstrādāt priekšlikumus digitālo pamata prasmju novērtēšanai, mācību vajadzību identificēšanai un plānošanai, kā arī izveidot atbalsta instrumentus augstākās izglītības iestāžu personāla kompetenču pilnveidei par caurviju kompetencēm, to novērtēšanu un iekļaušanu studiju rezultātos.
Līdztekus Izglītības un zinātnes ministrijas un Latvijas Universitātes sadarbības ietvaros tiks veikta padziļināta studentu uzņēmējspējas, digitālās, globālās, kā arī pilsoniskās caurviju kompetences teorētiskā analīze, aprobēta pedagogu profesionālās kompetences novērtēšanas metodoloģija un izstrādāta tālākizglītības programma un studiju materiāli augstākās izglītības iestāžu personālam par caurviju kompetencēm. Tāpat tiks izstrādātas rekomendācijas augstākās izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas un studiju programmu un virzienu akreditācijas pilnveidei.
Pētījumu ar Izglītības un zinātnes ministriju noslēgtā līguma ietvaros veic Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Pedagoģijas zinātniskais institūts, taču kopumā tajā iesaistīti 17 vadošie pētnieki, pētnieki, eksperti un zinātniskie asistenti no astoņām augstskolām: Latvijas Universitāte, Rīgas Tehniskā universitāte, Rīgas Stradiņa universitāte, Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmija, Helsinku Universitāte (Somija).
Pētījuma „Augstākajā izglītībā studējošo kompetenču novērtējums un to attīstības dinamika studiju periodā” 2. kārta īstenota ar Eiropas Sociālā fonda atbalstu projektā Nr. 8.3.6.2/17/I/001 „Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide un īstenošana”.