Projekta publicitātes attēls

Pedagoga profesionālā labklājība un tās mijiedarbība ar citiem iekšējiem un ārējiem faktoriem, pedagogu sociāli emocionālās prasmes, praktiskie paņēmieni pedagogu profesionālās labklājības stiprināšanai ir tikai dažas no tēmām, kuras 280 pedagogi no 15 Latvijas izglītības iestādēm apguva un vēl turpinās apgūt Erasmus + KA 3 aktivitātes projekta “Teaching to Be: Supporting Teachers’ Professional Growth and Wellbeing in the Field of Social and Emotional Learning” pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmā “Pedagogu profesionālā izaugsme un sociāli emocionālo prasmju pilnveide tiešsaistes profesionālās labklājības programmas īstenošanā”.

  • Programmas mērķis ir sniegt pedagogiem strukturētas zināšanas un prasmes, kā arī nodrošināt praksē izmantojamus materiālus – tiešsaistes spēli un rokasgrāmatu , kas sekmē pedagogu profesionālo labklājību un sociāli emocionālās prasmes.

Līdztekus profesionālās kompetences pilnveidei skolu pedagogu komandas piedalījās projekta pētījumā, kā un cik lielā mērā projekta sagatavotie rīki veicina skolotāju labklājības rādītājus. Astoņās projekta valstīs tika veikts eksperimentāls pētījums, ievācot gan kvantitatīvus aptauju datus, gan kvalitatīvus datus no pedagogu fokusgrupu intervijām. No Latvijas pētījumā piedalījās 15 vispārizglītojošās mācību iestādes no dažādiem Latvijas reģioniem. Ar projekta un pētījuma rezultātiem visiem interesentiem būs iespēja iepazīties projekta noslēguma konferencē, kura notiks šī gada nogalē, Rīgā.

Izmantojot projekta pētījumā savāktos datus, projekta vadošās pētnieces no Latvijas un Lietuvas Dr. Baiba Martinsone un  Dr. Vilma Žydžiūnaite sagatavoja zinātnisku publikāciju “Teachers’ contributions to the school climate and using empathy at work: implications from qualitative research in two European countries, kuru publicēja augstas ietekmes faktora žurnāls Frontiers in Psychology.

Pētījums pievērš uzmanību kontekstuālajiem un kultūras faktoriem skolotāju darbā un aktualizē viņu izglītības vajadzības.

Projektā Mācīt būt piedalās 13 partneri. Latvijā projektu īsteno Valsts izglītības satura centrs.

 

Vairāk par projektu:

https://www.visc.gov.lv/lv/projekts/projekts-macit;

https://teachingtobe.eu/