Pedagogu profesionālā pilnveide 2021. gadā

ESF projekta “Profesionālās izglītības iestāžu efektīva pārvaldība un personāla kompetences pilnveide” (Vienošanās Nr. 8.5.3.0/16/I/001) ietvaros 2021.gadā I un II ceturksnī nodrošināti 36 profesionālās kompetences pilnveides mācības, kursi un semināri profesionālās izglītības iestāžu pedagogiem un administrācijas pārstāvjiem, prakšu vadītājiem, nozaru pārstāvjiem, darba vidē balstītu mācību vadītājiem un konventa pārstāvjiem kopumā iesaistot 855 dalībniekus.

2020.gadā pēc ārkārtējās situācijas izsludināšanas, kad notika strauja pāreja no klātienes mācību formas uz mācībām tiešsaistē, pedagogi bija izjutuši nepieciešamību pēc savu digitālo prasmju pilnveides. Projekts, balstoties uz aptaujās sniegto informāciju, piedāvāja mācības, kuras pamatā bija vērstas uz to, lai iepazītu pedagogus ar plašāku digitālo rīku un digitālo platformu klāstu un to izmantošanas iespējām mācību procesa nodrošināšanai. Savukārt 2021.gadā, atsaucoties uz profesionālo mācību iestāžu pedagogu vēlmēm padziļināti apgūt noteiktas programmas, digitālus rīkus un platformas, projekts izstrādāja jaunas kursu programmas, kuras veiksmīgi īstenoja 2021.gada pirmajā pusgadā:

  • Profesionālās kompetences pilnveides tiešsaistes kursi “Microsoft Office 365 izmantošana mācību procesā” (12 stundas, 57 dalībnieki)

Galvenās tēmas: OneDrive iespējas, mapju un failu koplietošana, tiešsaistes programma PowerPoint (prezentāciju sagatavju izmantošana, prezentācijas demonstrēšanas slaidrādē paņēmieni, prezentācijas attālināta vadīšana), OneNote piezīmju grāmatiņas iespējas mācību darba plānošanai un mācību materiālu apkopošanai, Forms izmantošana aptauju un pašpārbaudes testu veidošanai (atbilžu pārskatīšana; jautājumu veidi, attēlu, videoklipu pievienošana jautājumiem; sadaļu pievienošana; testu veidošana, rezultātu apkopošana), Microsoft Teams darba vides iespējas.

  • Profesionālās kompetences pilnveides tiešsaistes kursi “Microsoft Excel bez priekšzināšanām” (10 stundas, 77 dalībnieki)

Galvenās tēmas: darbības ar darbgrāmatas darblapām, darbs ar darbalapas datiem un datu apgabaliem (skaitļu, tekstuālas informācijas, datumu un laika ievadīšana, informācijas rediģēšana), darblapas datu noformēšana, darbības ar šūnām, rindām un kolonnām (aprēķinu veikšana, formulu veidošana), datu apstrāde no skolu e-žurnālu un skolvadības sistēmām (datu saraksta kārtošana, datu filtrēšana, vairāku darblapu datu kombinēšana vienā darblapā, atskaišu veidošana), grafiska datu attēlošana diagrammās.

  • Profesionālās kompetences pilnveides tiešsaistes kursi “Lietišķā etiķete virtuālajā telpā” (8 stundas, 118 dalībnieki)

Galvenās tēmas: mūsdienu tehnoloģijas un etiķete (etiķete tiešsaistē, jauna profesionālās dzīves realitāte, privātā dzīve virtuālā un reālā vidē, drošība virtuālajā saziņā), telefona etiķetes pamatprincipi (rakstiskā saziņa – īsziņas, čats, saziņa dažādās grupās, robežas un to noturēšana, informācija telefonā), e-pastu saziņas galvenie principi, video saziņas etiķete (profesionāls tēls un fotogrāfija, nosacījumi darbam ar kameru, apģērba un fona nozīme tiešsaistes saziņā, attālinātu sarunu struktūra, balss intonācijas, tembra un ritma nozīme), attālināto apspriežu plānošanas pamatprincipi, mājas kā darba vieta vai mācību iestāde (ieteikumi efektīvam darbam, pašsajūtas uzlabošana, produktivitātes instrumenti, laika plānošanas nozīme, privātās un profesionālās dzīves līdzsvara meklējumi).

  • Profesionālās kompetences pilnveides tiešsaistes kursi “Kvalitatīva tiešsaistes mācību procesa organizēšana” (12 stundas, 77 dalībnieki)

Galvenās tēmas: tiešsaistes mācīšanās metodika, ētikas pamatnormas digitālajā vidē, tiešsaistes digitālie rīki efektīvam mācību procesam un darba organizācijai, Google tehnoloģijas mācību procesa atbalstam, izglītības tehnoloģiju jēgpilns pielietojums: saturs, komunikācija, sadarbība, kopdarbs, aktivitātes, patstāvīga mācīšanās, resursi, mācīšanās platformas, efektīvas mācību vides veidošana un izmantošana, izmantojot Office 365 tehnoloģijas, izglītojamo mācību progresa vērtēšanas un atgriezeniskās saites sniegšanas metožu attīstības tendences un digitālo tehnoloģiju loma to efektīvā īstenošanā.

  • Profesionālās kompetences pilnveides tiešsaistes semināru cikls “Andragoģija 2.0 – mācību procesa plānošana, novērtēšana un izglītības tehnoloģijas pieaugušo izglītībā” (24 stundas, 76 dalībnieki)

Galvenās tēmas: pieaugušo izglītības programmas izstrādes posmi, pieredzē balstīts mācību process, motivēšana, aktīvas iesaistes un sadarbības veicināšana, pašvadītas mācīšanās aktualitāte, mācīšanās rezultātu novērtēšana, atgriezeniskās saites, pašnovērtēšanas un savstarpējās vērtēšanas metodes, pieaugušo izglītības programmas dizains un atbilstošu izglītības tehnoloģiju izvēle, pieaugušo iesaistīšana mācīšanās procesā, pieaugušo izglītības tehnoloģijas tiešsaistes un klātienes mācībām, izglītības tehnoloģijas izmantošana zināšanu novērtēšanai, atgriezeniskās saites sniegšanai, motivēšanai un intereses noturēšanai.

  • Profesionālās kompetences pilnveides tiešsaistes seminārs “Vēstījuma vizualizēšana izglītības jomā” (8 stundas, 42 dalībnieki)

Galvenās tēmas: indivīda vizualizēšanas spējas, vizuālās domāšanas prasmes attīstīšana, vizualizēšanas metodes būtība un loma efektīvas komunikācijas sekmēšanā, vēstījuma vizualizēšanas rīki, vizualizēšanas metodes kompleksas vai neskaidras informācijas nodošanā, vizuālās vārdnīcas veidošana, vizuāla prezentācija – mans vizuālais vēstījums, vizualizēšanas metodes pielietojums un priekšrocības izglītības jomā.

Dalībnieku atgriezeniskā saite pēc kursu pabeigšanas un augsts mācību satura un organizācijas vērtējums (anketās  mācību satura kvalitāte tiek novērtēta ar 4,6 ballēm no 5) liecina par to, ka pedagogi no katrām mācībām ir ieguvuši vērtīgas zināšanas, praktiskas iemaņas, kā arī dažādus rīkus un metodes ikdienas darbam.

 

Projekts vēl veiksmi darbā un gaida Jūs mūsu turpmākajos pasākumos!

ESF_logo_ansamblis