No 9. līdz 11. maijam Masarikas universitātē norisinājās Valsts izglītības satura centra īstenotā ES programmas “Erasmus+” sadarbības partnerības projekta “COSERE - Atbalsts skolas koleģiālajai kultūrai un izaugsmei” pirmā mācību vizīte. Tās laikā dalībnieki papildināja savas zināšanas par dažādām koleģiālā atbalsta sniegšanas pieejām izglītībā un iepazina labās prakses piemērus.
Masarikas Universitātes Mākslas fakultātes dekāns Milans Pols dalījās pieredzē par skolu kā mācību kopienu, ilustrējot tās teorētiskos aspektus, izmantotās metodes un praktiskos piemērus. Romāns Krivaneks (Vysočina Education) prezentēja kā viņa pārstāvētā organizācija nodrošina atbalstu dažādu reģionu un mērogu skolu attīstībai un pedagogu profesionālajai pilnveidei. Savukārt Katerina Trnkova un Terēza Borecka (Nacionālais pedagoģijas institūts / Národní pedagogický institut České republiky) klātesošajiem sniedza informāciju par skolām un pedagogiem sniegtā metodiskā atbalsta veidiem.
Mācību vizītes laikā dalībnieki devās uz Chalabalova pamatskolu. Tikšanās laikā izglītības iestādes direktors Vladimirs Moškvans dalījās savā pieredzē par koleģiālo atbalstu, kā arī sniedza praktiskus piemērus.
COSERE mērķis ir atbalstīt skolu vadītājus viņu centienos pilnveidot koleģiāla atbalsta un savstarpējās mācīšanās kultūru izglītības iestādē, veicināt pedagogu izpratni par dažādām izaugsmes veidošanas metodēm un to ietekmi uz personāla un skolas attīstību, un izmēģināt tās praksē. Pētījumi liecina, ka tādas atbalsta tehnikas kā koučings, mentorings, konsultēšana un supervīzija palīdz iestādes personālam uzlabot darba efektivitāti, samazināt pārslodzi un nodrošina nepārtrauktas mācīšanās iespējas.
Projekta vadošais partneris - Valsts izglītības satura centrs. Projekta partneri - Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāte (Latvija), Masarika universitāte (Čehija), CESIE (Itālija), Cardet (Kipra), Valsts Pedagogu profesionālās pilnveides centrs (Gruzija), Spectrum (Īrija).
Informācija par projektu COSERE (Collegial Support for Resilience and Growth in Education, Nr. 2022-1-LV01-KA220-SCH-000086643)