Pedagogu profesionālā pilnveide 2020. gadā

ESF projekta “Profesionālās izglītības iestāžu efektīva pārvaldība un personāla kompetences pilnveide” (Vienošanās Nr. 8.5.3.0/16/I/001) ietvaros 2020.gadā nodrošināti 59 profesionālās kompetences pilnveides mācības, kursi un semināri profesionālās izglītības iestāžu pedagogiem un administrācijas pārstāvjiem, prakšu vadītājiem, nozaru pārstāvjiem, darba vidē balstītu mācību vadītājiem un konventa pārstāvjiem. 1238 dalībnieki piedalījās Projekta pasākumos un saņēma apliecības. Profesionālās kompetences pilnveides semināri bija nodrošināti daudzās nozarēs, tomēr, lai sniegtu atbalstu pedagogiem, organizējot pāreju no klātienes mācību formas uz mācībām tiešsaistē, lielākie pasākumi un labas prakses piemēri 2020.gadā bija:

  • Profesionālās kompetences pilnveides kursi tiešsaistē “Prezentāciju veidošana darbam tiešsaistē” (170 dalībnieki).

Galvenās tēmas: prezentācijas veidošanas vadlīnijas, struktūrskata izmantošana, prezentācijas dizaina veidošana un pielāgošana, objektu (tabulu, SmartArt grafiku, attēlu, grafisko formu) ievietošana, slaidu pārejas, animāciju pievienošana prezentācijai, hipersaites, audio un video komentāru pievienošana slaidiem, prezentācijas veidošana mācībām klātienē un mācībām attālināti, tiešsaistes krātuves OneDrive mapes izmantošana.

  • Profesionālās kompetences pilnveides kursi “Interaktīvi mācību materiāli un to pielietošana mācību procesā” (158 dalībnieki)

Galvenās tēmas: moderno tehnoloģiju nozīme un pielietošana mūsdienu mācību procesā, digitālie rīki Sway, Canva, Pictochart, digitālo mācību materiālu izstrāde: vizuālo materiālu veidošana (prezentācijas, plakāti, ielūgumi, ziņojumi, sertifikāti), digitālie rīki Google formas, Kahoot, PlayPosit; digitālo mācību materiālu izstrāde: testu, pārbaužu darbu un aptauju veidošana, video montāžas iespējas Windows 10 vidē Fotoattēli lietotnē, satura izveide un ievietošana Youtube vidē.

  • Profesionālās kompetences pilnveides kursi tiešsaistē “Video rīku un video materiālu izmantošana attālināto mācību procesā” (157 dalībnieki)

Galvenās tēmas: video veidošana un filmēšana, izmantojamie rīki un iespējas, video apstrādes programmnodrošinājums, video apstrāde un rediģēšana, gatavu tēmu un efektu pievienošana, autortiesību ievērošana, veidojot videoapmācības, tiešsaistes publiskie resursi un videomateriālu publicēšana tajos.

  • Profesionālās kompetences pilnveides seminārs “Efektīva komunikācija”  (94 dalībnieki)

Galvenās tēmas: uztveres īpatnības un kļūdas, E. Berna teorija savstarpējā komunikācijā, efektīvas komunikācijas 4 likumi, emocionālais intelekts komunikācijā, X, Y, Z, A paaudžu raksturojums – atšķirīgais  vērtībās un uzskatos, pozitīvi saskarsmes momenti un veiksmīgas sadarbības principi, iespējamās komunikācijas grūtības un to pārvarēšana, pozitīvi risinājumi komunikācijā, efektīvas komunikācijas praktiskie instrumenti: labvēlīga kritika, atbalsts, atteikums, veiksmīga komunikācija ar vecākiem.

Lai profesionālās izglītības iestāžu pedagogiem būtu vienāda kompetencēs balstīta pieeja un lai viņi varētu dalīties pieredzē modulāro izglītības programmu aprobācijā un darba vidē balstītās mācībās, lai apgūtu jaunas mācību metodes un izstrādātu vienādus kritērijus mācību sasniegumu rezultātu vērtēšanai moduļa vai semestra noslēgumā, kā arī lai izvērtētu moduļu saturisko un organizatorisko atbilstību profesijas standartam un sasniedzamajiem rezultātiem, veicot grozījumus moduļos, 2020.gadā tika īstenoti profesionālās kompetences pilnveides semināri un kursi pa nozarēm (kopumā iesaistot 227 pedagogus, prakšu vadītājus un nozaru pārstāvjus):

  • Profesionālās kompetences pilnveides seminārs metālapstrādes un mašīnbūves jomas pedagogiem “Modulārās profesionālās izglītības programmas ar iegūstamo kvalifikāciju Mašīnbūves tehniķis aprobācijas aktuālie jautājumi, moduļu izvērtēšana un profesionālo kompetenču novērtēšanas uzdevumu veidošana, to izpildes vērtēšanas kritēriji” sadarbībā ar PIKC Ventspils tehnikumu;
  • Profesionālās kompetences pilnveides kursi mākslas un dizaina jomas pedagogiem “Modulārās profesionālās izglītības programmu īstenošana” tiešsaistē;
  • Profesionālās kompetences pilnveides seminārs transporta un loģistikas nozarē “Transporta un loģistikas nozares modulārās profesionālās izglītības programmu aprobācija, praktisko mācību īstenošanas veidi un moduļu apguves novērtēšana” sadarbībā ar PIKC Liepājas Valsts tehnikumu;
  • Profesionālās kompetences pilnveides seminārs “Lauksaimniecības nozares modulārās profesionālās izglītības programmu aprobācijas labās prakses piemēri un izaicinājumi” sadarbībā ar PIKC Vidzemes Tehnoloģiju un dizaina tehnikumu, PIKC Smiltenes tehnikumu un SIA Bulduru Dārzkopības vidusskolu;
  • Profesionālās kompetences pilnveides seminārs “Modulārās profesionālās izglītības programmas „Datorsistēmu tehniķis” aprobācija un labās prakses piemēri, moduļu novērtēšanas uzdevumu veidošana un to izpildes vērtēšanas kritēriji” sadarbībā ar PIKC Jelgavas tehnikumu;
  • Profesionālās kompetences pilnveides kursi “Modulāro izglītības programmu izstrādes metodika un prakse”.

Nodrošinot jauno pedagogu pedagoģijas un vadības prasmju praktisku izmantošanu, tika organizēts profesionālās kompetences pilnveides semināru cikls “Mentorings – efektīvs atbalsts jaunajiem pedagogiem” (77 dalībnieki).

2020.gadā tika īstenotas trīs stažēšanās programmas: Projekta mērķa grupas stažēšanās Latvijā tūrisma un viesmīlības nozarē; metālapstrādes, mašīnbūves un mašīnzinību nozarē, montāžas darbu jomā; izglītības nozarē, digitalizācijas jomā (39 dalībnieki).

Saskaņā ar Projekta mērķiem tika sniegts atbalsts nozaru pārstāvjiem kapacitātes palielināšanai profesionālās izglītības kvalitātes novērtēšanā un eksaminācijā. Notika profesionālās kvalifikācijas eksāmenu komisijas ekspertu profesionālās kompetences pilnveides seminārs vienai grupai (13 dalībnieki). Trīs grupas piedalījās profesionālās kompetences pilnveides semināros akreditācijas komisiju nozaru ekspertiem “Izglītības kvalitātes novērtēšana profesionālās izglītības iestādē” (64 dalībnieki).

2020.gadam noslēdzoties, notika profesionālās kompetences pilnveides seminārs profesionālās izglītības iestāžu konventa pārstāvjiem “Izaicinājumi mūsdienu profesionālās izglītības iestādes darbībā” (30 dalībnieki). Semināra mērķis – sniegt atbalstu profesionālās izglītības iestāžu efektīvas pārvaldības principu īstenošanai.
 

Projekts vēl veiksmi darbā un gaida Jūs mūsu turpmākajos pasākumos!