Ilustratīvs attēls

ESF projekts “Nacionāla un starptautiska mēroga pasākumu īstenošana izglītojamo talantu attīstībai” sadarbībā ar Latvijas Universitāti no 13. aprīļa līdz 17. maijam sniedza iespēju vispārējās izglītības iestāžu matemātikas un fizikas pedagogiem apgūt pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursu “Pedagogu profesionālās kompetences pilnveide meiteņu sasniegumu veicināšanai un meiteņu īpatsvara pieaugumam STEM mācību priekšmetos matemātikā un fizikā”. Kursa apjoms bija 5 akadēmiskās stundas.

Kursos pedagogi padziļinātāk iepazinās ar ārvalstu un Latvijas datu apkopojumu par meiteņu un zēnu snieguma attīstību STEM jomas priekšmetos un to, kādas ir dzimumu atšķirības matemātikā un fizikā, dabaszinātņu pārbaudes darbos un konkursos, to ietekmējošajiem faktoriem, iespējamiem skaidrojumiem un sekām. Paralēli tika veikta fizikas un matemātikas valsts olimpiāžu rezultātu analīze: kādos uzdevumos tiek saskatīta lielāka atšķirība starp meiteņu un zēnu sniegumiem.

Svarīgs aspekts kursu ietvaros bija apskatīt sieviešu sasniegumus matemātikā un fizikā pasaulē un Latvijā - salīdzinot piemērus, kurus var iekļaut mācību procesā atbilstošajās tēmās. Lai šīs tēmas apgūtu un analizētu, ir jāņem vērā dažādi psiholoģiskie aspekti meiteņu sasniegumu veicināšanā STEM priekšmetos, kā arī telpisko spēju nozīme.

Apliecības par veiksmīgu kursu apguvi saņēma 88 matemātikas pedagogi un 33 fizikas pedagogi.

Kursus īstenoja Valsts izglītības satura centrs, ESF projekta “Nacionāla un starptautiska mēroga pasākumu īstenošana izglītojamo talantu attīstībai” ietvaros, projekta numurs 8.3.2.1/16/I/002.

ESF_logo_ansamblis