ESF projekts 8.5.3.0/16/I/001
Ilustratīvs attēls

Lai sasniegtu ESF Projekta ”Profesionālās izglītības iestāžu efektīva pārvaldība un personāla kompetences pilnveide” (Nr.8.5.3.0/16/I/001) mērķi – nodrošināt izglītības iestāžu, kas īsteno sākotnējās profesionālās izglītības, profesionālās tālākizglītības un profesionālās ievirzes izglītības programmas, efektīvu pārvaldību un iesaistītā personāla vispārējo prasmju un profesionālo kompetenču pilnveidi, Projekta īstenošanas laikā no 2016.g. līdz 2022.g. tika organizēti dažādi mācību pasākumi: kursi, semināri, pieredzes pārneses pasākumi (kopumā 638), iesaistot  vairāk kā 13000 dalībniekus (PII pedagogi, administrācija, prakses vadītāji, amata meistari, nozares pārstāvji).

Galvenie Projekta 853 sasniegumi:

  • PII investīciju un attīstības stratēģiju izstrāde un iedzīvināšana
  • Cilvēkresursu attīstības plānu izstrāde
  • Efektīvas pārvaldības jomā kurss “Efektīvs vadītājs”
  • Līderības izaugsmes programma
  • Finanšu kapacitātes paaugstināšana
  • Andragoģijas kurss
  • Metodiskais materiāls “Praktisks ceļvedis darbam ar pieaugušajiem profesionālās izglītības iestādēs”
  • Vispārējo prasmju un profesionālo prasmju pilnveide, pedagoģiskās kompetences attīstīšana
  • Modulāro izglītības programmu īstenošana un aprobācija
  • Stažēšanās pasākumi uzņēmumos un organizācijās Latvijā un citās ES dalībvalstīs
  • Atbalsta pasākumi mentoringa procesam
  • Kapacitātes palielināšana profesionālās izglītības kvalitātes novērtēšanā un eksaminācijā.

Projekta pasākumi bija vērsti uz to, lai piedāvātu pedagogiem un prakses vadītājiem aktuālākas mācību programmas un motivējošo mācību vidi viņu profesionālo kompetenču pilnveidei. Dalībniekiem bija iespēja darboties ar jaunākajām nozares iekārtām, tehnoloģijām, apgūt jaunus darba veidus, mācību metodes. Projekta ietvaros tika piedāvāti arī jauni mācību kursi ar mērķi sniegt atbalstu pedagogu emocionālas veselības un darba dzīves kvalitātes uzlabošanai. Atgriezeniskā saite no dalībniekiem liecina par to, ka pēc dalības Projekta pasākumos pedagogi jūtas zinošāki un prasmīgāki digitālajā jomā, kā arī stiprāki jaunu izaicinājumu priekšā. Savukārt, profesionālās izglītības iestāžu ieguvumi, piedaloties Projekta pasākumos, devuši padziļinātāku izpratni par PII misiju, mērķiem un uzdevumiem, PII kapacitātes un snieguma uzlabošanas nozīmi, kā arī efektīvas pārvaldības principu stiprināšanu.