2025. gada 12. februārī Latvijas Universitātē norisinājās Valsts vēstures 31. olimpiādes trešais posms 9. klasēm, kur skolēni ne tikai pārbaudīja savas zināšanas, bet arī attīstīja analītiskās un publiskās runas prasmes. Šī gada olimpiādes jaunums bija simulācijas spēle, kas skolēniem deva iespēju dziļāk izprast starptautisko attiecību dinamiku un vēsturisko notikumu kontekstu.
Simulācijas spēles laikā skolēniem bija praktiski jādemonstrē savas prasmes, jāiejūtas diplomātu lomās un jāanalizē vēsturiskās situācijas. Olimpiādes dalībnieki izlozēja valsti, kuru pārstāvēs, un sagatavoja runas, kurās argumentēja tās nostāju. Pēc tam sekoja dinamiska diskusija, kurā dalībnieki varēja uzdot jautājumus, skaidrot savu pozīciju un trenēt spēju ātri reaģēt un loģiski argumentēt.
Pēc olimpiādes simulācijas spēles skolēni atzina, ka tā bija īpaši veiksmīga starptautisko attiecību tēmai, jo ļāva pilnveidot stratēģisko domāšanu un labāk izprast dažādu valstu mērķus un intereses. Dalībnieki uzsvēra, ka šāda interaktīva pieeja ir efektīvāka, nekā tradicionālie testi un esejas, jo sniedz iespēju ne tikai demonstrēt faktu zināšanas, bet arī attīstīt kritisko domāšanu un argumentācijas prasmes.
Olimpiādes dalībnieki augstu novērtēja iespēju iejusties diplomātu lomās un darboties reālistiskā konferenču vidē, kur vēstures zināšanas tika lietotas praksē. Šāds formāts ne tikai padziļina izpratni par vēsturiskajiem procesiem, bet arī attīsta prasmes, kas būs noderīgas gan studijās, gan turpmākajā profesionālajā darbībā.
Kopumā Valsts vēstures 31. olimpiāde apliecināja, ka inovācijas izglītībā ir nozīmīgs ieguvums. Simulācijas spēle ir iespēja veidot mūsdienīgu un aizraujošu mācīšanās pieredzi, kas motivē skolēnus padziļināti interesēties par vēsturi un starptautiskajām attiecībām.