Projekta “Nacionāla un starptautiska mēroga pasākumu īstenošana izglītojamo talantu attīstībai” ietvaros, laika posmā no 2017. līdz 2021. gadam, veikta skolēnu sniegumu izpēte mācību priekšmetu olimpiādēs, analizējot arī sasniegumu dinamiku dzimumu griezumā.
Lai ilgtermiņā sniegtu atbalstu meiteņu sasniegumu veicināšanai un rastu risinājumus, kas ir ieviešami izglītības iestādēs, šī pētījuma ietvaros tiek sagatavota kompleksa metodika, kas veicina trūkstošās kompetences ieguvi, sadarbību un ārvalstu pieredzes apguvi, kā arī piedāvā konkrētus profesionālās pilnveides un atbalsta pasākumus meiteņu sasniegumiem, lai eksperimentāli izvērtētu un pēc aprobācijas ieviestu efektīvākos risinājumus arī citās Latvijas skolās. Metodikas mērķis ir gūt zināšanas un praksi meiteņu sasniegumu veicināšanai nacionālā līmenī, lai 3–5 gadu laikā panāktu meiteņu īpatsvara pieaugumu starptautisko STEM mācību priekšmetu komandu sastāvā vismaz par 20 %.
Ekspertu grupa: projekta vadītāja – Dr. sc. admin. Gunta Kraģe, Dr. paed. Linda Daniela, Dr. psych. Ilona Krone, Dr. oec. Silvija Kristapsone, Mg. Ludmila Belogrudova, Dr. paed. Aleksandrs Vorobjovs, izstrādājuši metodoloģiju, kas ietver vairākas pakāpes, kur katrā no tām tiek analizēti dati, lai varētu izdarīt secinājumus par faktoriem, kas ietekmē meiteņu mācību sasniegumus fizikā un matemātikā:
- tiek izmantoti un analizēti Valsts izglītības satura centra oficiālās statistikas datu bāzē pieejamie centralizēto eksāmenu rezultāti par fizikā un matemātikā par 2019. /2020. mācību gadu;
- analizēti dati fizikas un matemātikas konkursu un zinātniski pētniecisko darbu dabaszinātņu jomā;
- apstrādāti dati Latvijas atklātās fizikas un matemātikas olimpiādēs;
- veiktas skolēnu un skolotāju aptaujas;
- veiktas intervijas ar fizikas un matemātikas skolotājiem.
Pasākums īstenots Eiropas Sociālā fonda projekta “Nacionāla un starptautiska mēroga pasākumu īstenošana izglītojamo talantu attīstībai” ietvaros, projekta numurs 8.3.2.1/16/I/002.