Skolēni sēž konferenču telpā un klausās lektoru. ESF+ projekts 4.2.2.3.

2024. gada 7. novembrī veiksmīgi noslēdzies angļu valodas valsts 54. olimpiādes novadu posms, pārsteidzis ar rekordlielu interesi un dalībnieku skaitu.

Angļu valodas valsts 54. olimpiāde ir pirmā, kura aizsākusi 2024./2025. mācību gada olimpiāžu ciklu. Olimpiāde norisinājās trīs dienas, no 5. līdz 7. novembrim, un tajā piedalījās kopā 9674 dalībnieki, t.i., par 684 dalībniekiem vairāk nekā pagājušajā gadā. Dalībnieku skaita ziņā iepriekšējais gads pārspēts visās klašu grupās – 4.–6. klašu grupā angļu valodas olimpiādē piedalījās 3307 dalībnieki, 7.–9. klašu grupā par augstu novērtējumu cīnījās 3724 skolēni, savukārt 10.–12. klašu grupā savas zināšanas un prasmes angļu valodā pārbaudīja 2643 vidusskolēni.

Šī gada angļu valodas olimpiāde ir arī dalībnieku skaita ziņā vislielākā olimpiāde pēdējo 5 mācību gadu laikā. Straujo dalībnieku pieaugumu sekmējusi gan iespēja piedalīties 4.–6. un 7.–9. klašu grupām, gan arī tas, ka olimpiāde tiek īstenota tiešsaistes formātā, tādējādi veicinot tās pieejamību lielākam gribētāju lokam.

Jaunais olimpiāžu norises periods iesācies ar angļu valodas olimpiādi 2024. gada novembrī, kā pirmos valsts posma olimpiādes uzvarētājus janvārī apbalvos bioloģijas olimpiādes laureātus, savukārt visas valsts posma olimpiādes noslēgsies aprīlī.  

2024./2025. mācību gadā olimpiāžu klāsts ir papildināts ar angļu valodas un matemātikas olimpiādēm speciālās izglītības programmu skolēniem, tādējādi paplašinot dažādu skolēnu iespējas piedalīties un pārbaudīt savas zināšanas.

Sagaidāms, ka angļu valodas olimpiādes novadu posma rezultāti tiks publicēti līdz decembrim.

Aicinām iepazīties ar aktuālo informāciju par mācību priekšmetu olimpiādēm un aktuālajiem rīkojumiem Valsts izglītības satura centra tīmekļvietnes sadaļā “Mācību priekšmetu olimpiādes”.  

Mācību priekšmetu olimpiādes īsteno Valsts izglītības satura centrs Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu" 4.2.2.3. pasākuma "Mācību procesa kvalitātes pilnveide, īstenojot pedagogu profesionālās darbības atbalsta sistēmas attīstību, izglītojamo izcilības aktivitāšu nodrošināšanu un metodiskā atbalsta materiālu izstrādi pedagogam" ietvaros.