saturs03.jpg
Vispārējā izglītība ietver trīs izglītības pakāpes – pirmsskolas izglītību, pamatizglītību un vispārējo vidējo izglītību. Tās mērķis – radīt apstākļus radošas, atbildīgas, vispusīgi izglītotas personības veidošanai, nepārtrauktai izglītības turpināšanai, profesijas apguvei un patstāvīgai orientācijai sabiedriskajā un valsts dzīvē.

Aktuālā informācija

Vispārējā izglītība

05.08.2016. A.Miesniece.
Metodiskie ieteikumi pirmsskolas mācību programmu īstenošanai

VISC sadarbībā ar pirmsskolas speciālistēm M.Alsbergu, I.Antiņu, R.Dortāni, I.Frolovu, V.Jonīti, A.Līni, M.Milašu, K.Paisumu, J.Platonovu, A.Proli, L.Šneperi un RPIVA docētājām I.Helmani un E.Volāni  ir sagatavojis metodisko materiālu pirmsskolas pedagogiem "Metodiskie ieteikumi pirmsskolas mācību programmu īstenošanai".
Metodiskā materiāla mērķis ir sniegt pedagogiem atbalstu ikdienas darbā, plānojot un organizējot bērncentrētu pedagoģisko procesu, kurā valda labvēlīgas savstarpējās attiecības, aktīva un radoša darbība atbilstoši katra bērna individuālajai attīstībai.
Metodiskais materiāls sniedz ieskatu pirmsskolas vecuma bērna attīstībā, bērna adaptācijas vadīšanā, drošas un  attīstošas mācību vides veidošanā.  Mūsdienīga, kvalitatīva pedagoģiskā procesa pamatā ir veiksmīga mācību formu un metožu izvēle atbilstoši bērna vispārējai attīstībai un iepriekš iegūtajām zināšanām. Metodiskajā materiālā ir ietverti rotaļnodarbību un dažādu aktivitāšu apraksti, kas rosinās pedagogus radošam darbam.
Metodisko materiālu var izmantot arī bērnu vecāki, lai gūtu plašāku ieskatu pirmsskolas pedagoģiskajā procesā.
>> Ieteikumi publicēti sadaļā "Metodiskie materiāli. VISC izstrādātie metodiskie materiāli"

08.03.2016. D.Āboltiņa.
Cilvēkdrošības mācību kursa īstenošanu vispārējā izglītībā plāno uzsākt no 2018.gada

No 2018./2019.mācību gada vispārējā izglītībā līdz ar kompetenču pieejā balstīta satura ieviešanu tiks uzsākta cilvēkdrošības mācību kursa ieviešana. Cilvēkdrošības mācību kurss nebūs atsevišķs mācību priekšmets, bet tā temati tiks integrēti vispārējās izglītības saturā.
Valdība atbalstīja VISC sagatavoto informatīvo ziņojumu "Par civilās aizsardzības kursa izmaksām, ieviešanas grafiku vispārējās izglītības iestādēs un profesionālās izglītības iestādēs". Kursa satura izstrādei tiks veidota darba grupa, pieaicinot atbildīgo nozaru ministriju un nevalstisko organizāciju pārstāvjus. Kursa saturā tiks iekļauti aktuālie cilvēkdrošības un civilās aizsardzības jautājumi, kas sistēmiski un pēctecīgi īstenojami kompetenču pieejā balstītā mācību procesā visās izglītības pakāpēs.
>> Lasīt vairāk

02.10.2015. I.Salna.
Mācību līdzekļu izvēle ir pedagoga profesionāla atbildība

Izglītības un zinātnes ministrija atgādina, ka konkrētu mācību līdzekļu izmantošana mācību stundā ir katra pedagoga profesionāla izvēle un atbildība, savukārt ikviena skola ir patstāvīga izglītības programmu izstrādē un īstenošanā. Ņemot vērā šo Izglītības likumā noteikto autonomiju, pedagogiem ir dota brīvība un pienākums pašiem atbildēt par savu darbu, izraudzītajām mācību metodēm, materiāliem un rezultātiem, strādāt radoši un atbildīgi.
Valsts Izglītības satura centrs izvērtē un apstiprina tikai izdevēju iesniegto mācību grāmatu un tām pielīdzināmu izdevumu atbilstību izglītības standartam un mācību priekšmeta standartam, kā arī publisko apstiprinātās mācību literatūras sarakstu. Centra iekšējie noteikumi paredz izvērtēt mācību literatūru ētikas un morāles aspektā (pozitīvs mācību un audzināšanas emocionālais fons, ētiski spriedumi, ētiska un tikumiska rīcība, sociālā atbildība), kā arī tiesiskajā aspektā (cilvēktiesības, t.sk., bērna tiesības, rasu, reliģiju, tautību un dzimumu līdztiesības pamatprincipi). Tiek izvērtēts, vai teksti, uzdevumi un ilustrācijas palīdz veidot izpratni par cilvēktiesībām, personas tiesībām un brīvībām, rosina izteikt savu viedokli, pieredzi, diskutēt, vai ir ievēroti vienlīdzīgo iespēju principi brīvi no stereotipiem un diskriminācijas.
>> Lasīt vairāk

Sadaļas arhīvs