saturs03.jpg
Vispārējā izglītība ietver trīs izglītības pakāpes – pirmsskolas izglītību, pamatizglītību un vispārējo vidējo izglītību. Tās mērķis – radīt apstākļus radošas, atbildīgas, vispusīgi izglītotas personības veidošanai, nepārtrauktai izglītības turpināšanai, profesijas apguvei un patstāvīgai orientācijai sabiedriskajā un valsts dzīvē.

Aktuālā informācija

Vispārējā izglītība

03.06.2016. N.Buile.
Augustā Saldū notiks novadpētniecības konference

2016.gada 16. un 17.augustā Saldū tiek organizēta konference Novadpētniecība –novada/pilsētas dabas, kultūrvides, saimnieciskās darbības izzināšana, izmantojot daudzveidīgas mācību metodes. Konferenci organizē VISC sadarbībā ar Saldus Izglītības pārvaldi un Latvijas ģeogrāfijas biedrību. Plānotā konferences darba kārtība: 16.augustā no plkst.10:00 lekcijas un nodarbības Saldus tehnikumā, nodarbība uzņēmumā/ražotnē CEMEX, Saldus pilsētas kultūrvēsturisko objektu izzināšana, mācību nodarbība muzejā u.c.; 17.augustā no plkst.9:00 Dienvidkurzemes un Dienvidzemgales dabas, kultūrvēsturisko objektu, teritoriju izzināšana un izpēte braucienā ar autobusu pa saskaņotu maršrutu līdz Jelgavai.
Precizēta konferences darba programma jūlija beigās tiks ievietota VISC mājaslapā, pieteikšanās pie Saldus novada ģeogrāfijas skolotāju metodiskās apvienības vadītājas Zitas Andersones (zita.andersone@gmail.com, tel. 26189016).
Informācija:
VISC, natalija.buile@visc.gov.lv, tel. 29674353
LĢB, gunta.vigule@inbox.lv, tel. 29456872
Saldus, zita.andersone@gmail.com, tel. 26189016

08.03.2016. D.Āboltiņa.
Cilvēkdrošības mācību kursa īstenošanu vispārējā izglītībā plāno uzsākt no 2018.gada

No 2018./2019.mācību gada vispārējā izglītībā līdz ar kompetenču pieejā balstīta satura ieviešanu tiks uzsākta cilvēkdrošības mācību kursa ieviešana. Cilvēkdrošības mācību kurss nebūs atsevišķs mācību priekšmets, bet tā temati tiks integrēti vispārējās izglītības saturā.
Valdība atbalstīja VISC sagatavoto informatīvo ziņojumu "Par civilās aizsardzības kursa izmaksām, ieviešanas grafiku vispārējās izglītības iestādēs un profesionālās izglītības iestādēs". Kursa satura izstrādei tiks veidota darba grupa, pieaicinot atbildīgo nozaru ministriju un nevalstisko organizāciju pārstāvjus. Kursa saturā tiks iekļauti aktuālie cilvēkdrošības un civilās aizsardzības jautājumi, kas sistēmiski un pēctecīgi īstenojami kompetenču pieejā balstītā mācību procesā visās izglītības pakāpēs.
>> Lasīt vairāk

02.10.2015. I.Salna.
Mācību līdzekļu izvēle ir pedagoga profesionāla atbildība

Izglītības un zinātnes ministrija atgādina, ka konkrētu mācību līdzekļu izmantošana mācību stundā ir katra pedagoga profesionāla izvēle un atbildība, savukārt ikviena skola ir patstāvīga izglītības programmu izstrādē un īstenošanā. Ņemot vērā šo Izglītības likumā noteikto autonomiju, pedagogiem ir dota brīvība un pienākums pašiem atbildēt par savu darbu, izraudzītajām mācību metodēm, materiāliem un rezultātiem, strādāt radoši un atbildīgi.
“Ir pagājis tas laiks, kad visā valstī bija viena mācību grāmata, kurā katrs vārds bija cenzūras pārbaudīts un neskaitāmās institūcijās saskaņots. Ir labi, ka šis laiks ir pagātnē. Skolas uzdevums mūsdienīgā izglītības sistēmā demokrātiskā valstī ir ne tikai iemācīt noteiktu faktu daudzumu, bet jo īpaši veicināt spriestspēju, spēju argumentēt, nevis atreferēt iekaltas “pareizās” frāzes. Šāda pieeja neapšaubāmi prasa lielāku pedagoga atbildību un profesionalitāti. Izraugoties mācību materiālus, skolotāja uzdevums ir izvērtēt, kādā kontekstā, kāda vecuma skolēniem un, galvenais, ar kādu mērķi konkrētais materiāls tiek lietots. Mācību procesā izmantoto materiālu atbilstības vērtēšana nav atraujama no konteksta,” uzskata izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile.
Valsts Izglītības satura centrs (VISC) izvērtē un apstiprina tikai izdevēju iesniegto mācību grāmatu un tām pielīdzināmu izdevumu atbilstību izglītības standartam un mācību priekšmeta standartam, kā arī publisko apstiprinātās mācību literatūras sarakstu. Centra iekšējie noteikumi paredz izvērtēt mācību literatūru ētikas un morāles aspektā (pozitīvs mācību un audzināšanas emocionālais fons, ētiski spriedumi, ētiska un tikumiska rīcība, sociālā atbildība), kā arī tiesiskajā aspektā (cilvēktiesības, t.sk., bērna tiesības, rasu, reliģiju, tautību un dzimumu līdztiesības pamatprincipi). Tiek izvērtēts, vai teksti, uzdevumi un ilustrācijas palīdz veidot izpratni par cilvēktiesībām, personas tiesībām un brīvībām, rosina izteikt savu viedokli, pieredzi, diskutēt, vai ir ievēroti vienlīdzīgo iespēju principi brīvi no stereotipiem un diskriminācijas.
>> Lasīt vairāk

Sadaļas arhīvs