saturs03.jpg
Vispārējā izglītība ietver trīs izglītības pakāpes – pirmsskolas izglītību, pamatizglītību un vispārējo vidējo izglītību. Tās mērķis – radīt apstākļus radošas, atbildīgas, vispusīgi izglītotas personības veidošanai, nepārtrauktai izglītības turpināšanai, profesijas apguvei un patstāvīgai orientācijai sabiedriskajā un valsts dzīvē.

Aktuālā informācija

Vispārējā izglītība

06.07.2016. I.Upeniece.
VISC turpina veidot atbalsta mehānismus pilnveidotā mācību satura un tam atbilstošas mācīšanas pieejas pakāpeniskai ieviešanai

Septembrī VISC sadarbībā ar Mūžizglītības un kultūras institūtu “Vitae” uzsāks 54 stundu pedagogu profesionālo kompetences pilnveides A programmas kursu “Kompetenču pieejas ieviešana, strādājot skolotāju komandā” īstenošanu, kā arī, sadarbībā ar Rīgas Stradiņa universitāti (RSU) tiks uzsākti 36 stundu pedagogu profesionālās kompetences pilnveides A programmas kursi “Aktuāli cilvēkdrošības jautājumi un to īstenošana”. Atgādinām arī, ka jūnijā centrs sadarbībā ar Latvijas Universitātes Starpnozaru izglītības inovāciju centru (SIIC) uzsāka divu pedagogu profesionālās kompetences pilnveides A programmas kursu “Profesionālās pilnveides ekspertu sagatavošana kompetenču pieejas ieviešanai skolā” un “Mācīšanās konsultantu sagatavošana reģiona vajadzībām” īstenošanu.
>> Lasīt vairāk

24.05.2016. Ļ.Jakovele.
VISC aicina pieteikties tālākizglītotāju un mācīšanās konsultantu kursiem par skolēnu kompetenču attīstīšanu

Uzsākot pakāpenisku pāreju uz pilnveidotu mācību saturu un tam atbilstošu mācīšanas pieeju, lai rezultātā skolēni attīstītu dzīvei 21.gadsimtā svarīgas zināšanas, prasmes un attieksmes, VISC veido atbalsta mehānismus skolām, pedagogiem un pašvaldībām. VISC aicina pieteikties kursiem pedagogus, kuri vēlas atbalstīt kolēģu profesionālo attīstību, vadot mācības vai strādājot kā mācīšanās konsultantiem pedagogu individuālam atbalstam reģionos.
Kursus īsteno LU Starpnozaru izglītības inovāciju centrs (SIIC) pēc VISC apstiprinātas programmas. Katra kursa apjoms – 72 stundas. Pēc sekmīgas kursu beigšanas dalībnieki saņems VISC apliecību, rekomendāciju pašvaldībai un var tikt uzaicināti iesaistīties VISC un SIIC pedagogu profesionālās pilnveides aktivitātēs skolās.
>> Lasīt vairāk

20.10.2016. D.Āboltiņa.
Sākas vērienīgs projekts mācīšanas pieejas maiņas atbalstam skolās

"Mūsu kopīgs mērķis ir radīt iespējas, lai zināšanas un prasmes, ko sniegs mūsu izglītības sistēma, ir veiksmes atslēga 21. gadsimta globālo pārmaiņu ietvarā. Pārmaiņām ir jāseko gan izglītības saturā, ko un kā mācām, gan skolas vidē, kurā atrodas un mācās skolēns. Pārmaiņas ir vajadzīgas, lai raisītu bērnos interesi par zināšanām, rosinātu domāt un rast atbildes uz jautājumiem. Tās ir prasmes un spējas, kas 21. gadsimta sabiedrībā ir viens no būtiskākajiem attīstības resursiem", sacīja izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis, šodien notikušajā preses konferencē ministrijas telpās, kurā sniegta informācija par projekta uzsākšanu kompetenču pieejā balstīta mācību satura izstrādē un ieviešanā.
"Šodienas skolas izaicinājums ir sagatavot bērnus un jauniešus sekmīgai nākotnei mainīgā pasaulē, ne tikai iegūt zināšanas un prast tās mērķtiecīgi un atbildīgi izmantot, bet arī attīstīt spēju un vēlmi turpināt mācīties. Globālās tendences, pētījumi izglītībā un skolu vadītāju aptaujas rāda, ka nepieciešamas nozīmīgas izmaiņas mācību saturā, mācīšanas pieejā un vērtēšanā. Nepieciešams samazināt mācību satura sadrumstalotību, galveno uzmanību veltot dziļas izpratnes veidošanai un prasmju attīstībai. Vienlaikus, lielāka loma jāpiešķir bērnu un jauniešu personības attīstībai, rakstura ieradumu veidošanai", atzīmēja Valsts izglītības satura centra (VISC) vadītājs Guntars Catlaks.
Šonedēļ tika parakstīta vienošanās starp VISC un Centrālo finanšu un līgumu aģentūru par projekta īstenošanu, ir veikti visi nepieciešamie priekšdarbi projekta uzsākšanai. Piecu gadu projektu paredzēts uzsākt jau šajā mācību gadā, kura ietvaros plānots izstrādāt un aprobēt kompetenču pieejā veidotu mācību saturu vispārējā izglītībā - bērniem no pusotra gada vecuma līdz vidusskolai, un uzsākt pēctecīgu šīs pieejas īstenošanu izglītības iestādēs. Projekta būtība ir radīt skolēniem auglīgus apstākļus dziļas izpratnes veicināšanai un prasmju attīstīšanai dažādos kontekstos, kā arī personības pilnveidei. Mācību procesa centrā jānokļūst skolēnam, kurš mācās domāt, sadarboties, meklēt atbildes, un iegūst prasmes lietot zināšanas.
>> Lasīt vairāk
>> Prezentācija

08.03.2016. D.Āboltiņa.
Cilvēkdrošības mācību kursa īstenošanu vispārējā izglītībā plāno uzsākt no 2018.gada

No 2018./2019.mācību gada vispārējā izglītībā līdz ar kompetenču pieejā balstīta satura ieviešanu tiks uzsākta cilvēkdrošības mācību kursa ieviešana. Cilvēkdrošības mācību kurss nebūs atsevišķs mācību priekšmets, bet tā temati tiks integrēti vispārējās izglītības saturā.
Valdība atbalstīja VISC sagatavoto informatīvo ziņojumu "Par civilās aizsardzības kursa izmaksām, ieviešanas grafiku vispārējās izglītības iestādēs un profesionālās izglītības iestādēs". Kursa satura izstrādei tiks veidota darba grupa, pieaicinot atbildīgo nozaru ministriju un nevalstisko organizāciju pārstāvjus. Kursa saturā tiks iekļauti aktuālie cilvēkdrošības un civilās aizsardzības jautājumi, kas sistēmiski un pēctecīgi īstenojami kompetenču pieejā balstītā mācību procesā visās izglītības pakāpēs.
>> Lasīt vairāk

02.10.2015. I.Salna.
Mācību līdzekļu izvēle ir pedagoga profesionāla atbildība

Izglītības un zinātnes ministrija atgādina, ka konkrētu mācību līdzekļu izmantošana mācību stundā ir katra pedagoga profesionāla izvēle un atbildība, savukārt ikviena skola ir patstāvīga izglītības programmu izstrādē un īstenošanā. Ņemot vērā šo Izglītības likumā noteikto autonomiju, pedagogiem ir dota brīvība un pienākums pašiem atbildēt par savu darbu, izraudzītajām mācību metodēm, materiāliem un rezultātiem, strādāt radoši un atbildīgi.
Valsts Izglītības satura centrs izvērtē un apstiprina tikai izdevēju iesniegto mācību grāmatu un tām pielīdzināmu izdevumu atbilstību izglītības standartam un mācību priekšmeta standartam, kā arī publisko apstiprinātās mācību literatūras sarakstu. Centra iekšējie noteikumi paredz izvērtēt mācību literatūru ētikas un morāles aspektā (pozitīvs mācību un audzināšanas emocionālais fons, ētiski spriedumi, ētiska un tikumiska rīcība, sociālā atbildība), kā arī tiesiskajā aspektā (cilvēktiesības, t.sk., bērna tiesības, rasu, reliģiju, tautību un dzimumu līdztiesības pamatprincipi). Tiek izvērtēts, vai teksti, uzdevumi un ilustrācijas palīdz veidot izpratni par cilvēktiesībām, personas tiesībām un brīvībām, rosina izteikt savu viedokli, pieredzi, diskutēt, vai ir ievēroti vienlīdzīgo iespēju principi brīvi no stereotipiem un diskriminācijas.
>> Lasīt vairāk

Sadaļas arhīvs